Co prospívá vašemu mozku

Lidský mozek je úžasný orgán. Dokáže zpracovat tolik informací během tak krátké doby, co nedokáže ani ten nejvýkonnější počítač na světe. A jak se o něj tedy starat?

Strava

Zdravá životospráva je důležitá pro naše celkové zdraví, ale některé potraviny jsou ideální přímo pro mozek. A které to jsou? Vlašské ořechy, ryby, dýňová semínka, avokádo, borůvky a kurkuma. Konzumací těchto super potravin přispějete k rozvoji paměti a kognitivních funkcí.

meditace

Spánek

Dostatek spánku je naprosto zásadní pro správnou činnost mozku. Proto spěte 7-8 hodin denně. Tělo se během spánku zregeneruje a mozek má čas na zpracování načerpaných informací. Ale nenechte se mýlit, mozek během spánku nikdy zcela neusíná, jen mění své aktivity. Během hlubokého spánku dochází k tolik potřebné očistě, někdy se také říká, že se doslova „vypere“. 

Aktivita

Pro správnou činnost mozku je nejhorší nečinnost. Nebuďte pasivní a neustále ho něčím zaměstnávejte. Teď si nepředstavujte úkoly, jako ve škole. Samozřejmě myslíme zábavnou formou. Až se příště sejdete s přáteli, vytáhněte nějakou společenskou hru například Aktivity.

Nové věci

Zvyšujte svoji neuroplasticitu. Znamená to, že mozek je schopný se měnit a přizpůsobovat na základě zkušenosti. Má už své vyšlapané cestičky a pokud mu nenabídnete nové začne chřadnout. Proto zkoušejte nové věci, zajímejte se o nová témata, najděte si nové koníčky a rozšiřujte a budujte zcela nové sítě ve svém mozku. 

sport

Čtení

Výhod čtení je bezesporu celá řada od rozšiřování slovní zásoby po rozvoj fantazie. Na mozek má čtení také pozitivní vliv. Posiluje představivost a rozšiřuje obzory.

Sport

Udržujte se ve formě. Nemusíte každý den uběhnout 5km, postačí3x týdně procházka na čerstvém vzduchu.

Co konkrétně ještě můžete pro svůj mozek udělat:

  • učte se cizí jazyk
  • hrajte na hudební nástroj
  • přihlaste se na kurz fotografování, malování či vyšívání
  • pište nedominantní rukou
  • žonglujte
  • choďte pozpátku
  • luštěte křížovky
  • hrajte paměťové hry
  • hrajte sudoku
  • stavte puzzle
  • zkuste vyřešit hlavolam
  • pěstujte sociální kontakty
  • meditujte
  • používejte mnemotechnické pomůcky